Qatar77

Qatar77

تسويق استثماري عبر الانترنت يسمح بوضع الإعلانات عن الموقع وأرقام الاتصال والروابط الإعلانية والعناوين الاتصال بك موقع متميز بإدارة قطريات من دولة قطر لدعم عملية النمو الاقتصادي العالميqatar_77_@hotmail.coma للاتصال أ دارة الموقع جوال0097466128655
 
الرئيسيةالرئيسية  التسجيلالتسجيل  دخول  

شاطر | 
 

 الفرص الاستثمارية المتاحة في العقارات: مؤشرات إيجابية للاستثمار العقاري في قطرAvailable investment opportunities in real estate: positive indicators of Real Estate Investment in Qatar

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
madina
VIP QTR
VIP QTR


انثى عدد الرسائل : 910
تاريخ التسجيل : 12/04/2008

مُساهمةموضوع: الفرص الاستثمارية المتاحة في العقارات: مؤشرات إيجابية للاستثمار العقاري في قطرAvailable investment opportunities in real estate: positive indicators of Real Estate Investment in Qatar   9/9/2008, 13:02

الفرص الاستثمارية المتاحة في العقارات: مؤشرات إيجابية للاستثمار العقاري في قطر



ترجمة :

يظهر قطاع العقارات في دولة قطر كل علامات النمو المستقبلي الهائل؛ ففي محاولة لتنويع الاقتصاد، قدمت الحكومة القطرية تغييرات قوية من خلال إيجاد الفرص للاستثمارات الأجنبية في الدولة، حيث تخدم التغييرات القوية في الدستور لتسمح بالملكية الكاملة للأجانب وإيجاد قطاع قوي ومنافس وحيوي في العقارات يحقق الأغراض بصورة جيدة.

لذلك، فإذا كنتم تبحثون عن فرص استثمارية في قطر أو إذا أردتم شراء أو استئجار عقارات، فإننا نعتقد أن الموضوعات المدرجة في صيغة سؤال وجواب تمثل دليلاً معيناً ومفيداً للمستثمرين والمطورين والمستهلكين على السواء.

هل تنويع الاقتصاد، مثل التحول تجاه السياحة، يحفز ويدفع الاستثمارات في العقارات بصورة أكبر؟

- في سعيها لتنويع اقتصادها، تنفق الحكومة القطرية أكثر من 15 بليون دولار لتشجيع السياحة بما في ذلك إنشاء مطار جديد يكلف عدة بلايين من الدولارات. بالتوازي، يستثمر القطاع الخاص حوالي 50 بليون دولار في بناء الفنادق والمنتجعات السياحية وبعض المنشآت الترفيهية الأخرى علاوة على المراكز التسويقية والترفيهية.

كيف تؤثر الملامح الجغرافية التوزيعية للسكان (الديموغرافية) على العقارات في قطر؟

- ارتفاع عدد السكان والنمو في عدد السكان المقيمين قد أسفر عن زيادة هائلة في الطلب على إيجارات المساكن.

هل هناك أي قيود على إيجارات المساكن؟

- لا، كل المقيمين في دولة قطر يسمح لهم باستئجار مكان للعيش فيه.

هل للمقيمين الأجانب الحق في تملك العقارات في دولة قطر؟

- في السابق كان ممنوعاً على المقيمين الأجانب تملك العقارات في قطر. ولكن مع تنامي الطفرة العقارية في قطر بسبب النمو الاقتصادي المتصاعد، اقتنعت الحكومة بالتدريج بأن تقديم الملكية الخالصة يخلق قطاعاً حيوياً وقوياً في العقارات التي تعمل على زيادة التنوع وتعزز الاقتصاد. المشاريع التطويرية المؤثرة مثل مشروع لؤلؤة قطر لعبت دورا مهماً في تعديل مسار قانون العقارات في قطر. والآن يحق للمقيمين الأجانب التملك الكامل للعقارات في منشآت تطويرية معينة في الدولة.

متى تم تعديل قانون العقارات في قطر؟

- في يونيو 2004 م أصدر سمو الأمير المفدى مرسوماً بقانون رقم (17) من الدستور المؤقت للبلاد يسمح فيه بالتملك الكامل للمقيمين الأجانب ومنها مشاريع معينة مخصصة مثل مشروع لؤلؤة قطر، وبحيرة الخليج الغربي والخور بشرط أنه يمكن توسيع هذا القانون ليشمل المشاريع التطويرية الأخرى. وبسبب هذا التعديل، شهدت الدولة زيادة كبيرة وهائلة في الأنشطة العقارية وبدأ القطاع العقاري في قطر في تلقي مستويات عالية من الاستثمارات المباشرة من المستثمرين العقاريين الذين يعرفون أن قطر هي النقطة الساخنة التالية في العقارات في منطقة الخليج.

هل يعتبر مواطنو دول مجلس التعاون الخليجي العربية الأخرى أجانب؟

- لا، يقرر القانون بأن القطريين ومواطني دول مجلس التعاون العربية الخليجية الآخرين لهم نفس الحقوق في تملك أي عقارات ومناطق استتثمارية في دولة قطر.

ماذا يقول القانون المعدل عن غير القطريين في تملك العقارات؟

- يحق للمقيمين غير القطريين الاستفادة من حق الانتقاع لمدة 99 سنة قابلة للتجديد بالنسبة للعقارات في المناطق المخصصة للاستثمار العقاري المحددة بواسطة الحكومة القطرية، بينما يحق أيضاً للمقيمين الأجانب الاستفادة من حق الانتفاع لمدة 99 سنة قابلة للتجديد بالنسبة لشقة واحدة أو أكثر في المباني متعددة الطوابق الواقعة في المناطق السكنية. وحقوق الملكية وحقوق الانتفاع المشار إليها أعلاه يجب تسجيلها في إدارة تسجيل العقارات التابعة لحكومة دولة قطر.

ماذا يعني حق الانتفاع؟

- يشير حق الانتفاع إلى الحق في التمتع بالعقارات التي تخص شخصاً آخر واستخدامها لمنفعة الشخص ويستفيد منها حسب شروط وبنود العقارات، وحق الانتفاع هو في العادة يمنح بواسطة عقد الإيجار. ولذلك، فإن حق الانتفاع لمدة 99 سنة المشار إليها في هذا القانون، قد يتم تفسيره على أنه عقد إيجار لمدة 99 سنة.

ماذا تغطي العقارات بالنسبة للقانون القطري؟

- "العقارات" تعني الأراضي والمباني والمنشآت الخاصة بها.

ماذا تعني "الوحدة السكنية"؟

- الوحدة السكنية هي الشقة في مبنى سكني متعدد الطوابق.

"ماذا تعني "المناطق الاستثمارية"؟

- المناطق الاستثمارية هي الأراضي المخصصة لتنفيذ الأنشطة التجارية والسياحية والصناعية والسكنية والتعليمية وأي أنشطة أخرى حيث يكون الاستثمار مسموحاً به فيها حسب القوانين المعمول بها في دولة قطر.

ماذا يحدث في حال قررت الحكومة القطرية نزع ملكية العقارات المنتفع بها أو إذا أراد المالك إزالتها؟

- في حال نزع ملكية العقارات المنتفع بها الذي يشغله الناس أصحاب الحق في الانتفاع بها للمصلحة العامة، أو إزالته المقررة بواسطة مالكها، فإنه يجب على المالك التعويض عن حق الانتفاع عن الفترة المتبقية المحددة في العقد أو بالقيمة المتبقية من حق الانتفاع.

ما المنافع التي يحددها القانون في حق الانتفاع؟

- يستفيد حق الانتفاع من الوحدة السكنية مع كامل منشآتها والمناطق العامة من المبنى. وهؤلاء الذين يشترون الملكية الكاملة في قطر في مشاريع اللؤلؤة وبحيرة الخليج الغربي والخور التطويرية يمنحون آلياً حقوق الإقامة مع عائلاتهم وتظل صالحة حتى تباع الوحدة السكنية هذه. وكما هو الحال مع الملكية الخالصة، يحق للمالك إعادة بيع العقار أو أن يوصي بملكيته إلى الورثة.

عندما يريد الأجنبي شراء العقار، مثلاً في اللؤلؤة، ماذا يجب عليه عمله؟

- العقارات الخارجة عن المخططات تباع من خلال عدد من العملاء والوكلاء، ولكن معظمها يباع مباشرة من المطورين. الذين يرغبون في إعادة البيع قبل الاستكمال يضطرون أيضاً إلى إعادة البيع عن طريق المطور لأنهم يمتلكون صكوك الملكية للعقار حتى يتم استكماله.

كيف تكون إجراءات عملية الشراء على العقارات الخارجة عن المخططات في قطر؟

- الطريقة التي تسير بها عملية الشراء للعقارات الخارجة عن مخططات العقارات في دولة قطر تكون على النحو التالي: يختار المستثمر وحدة تناسب أغراضه من مجموعة من الفيلات أو الشقق والعقارات التجارية المتوافرة، ويضيف عليها أي إضافات يطلبها من قائمة يقدمها له المطور، ويقدم له السعر الواجب دفعه، ويوقع العقد بالشراء ويدفع تأميناً ثم يقوم بتسديد دفعات مرحلية طوال فترة البناء. من المعتاد على المستثمر استرداد نسبة مئوية نهائية من سعر العقار حتى يتملك العقار وكل شيء يتماشى مع ذلك.

أنا مهتم بشراء عقار في قطر: ماذا تكون خطواتي الأولى؟

- المهتمون بشراء العقارات للبيع في دولة قطر يجب عليهم التحدث مع العملاء أو المطورين للعقارات عن أي تغييرات في العقارات المشتراة وعملية الشراء هذه بالنسبة للأجانب في قطر. وأكثر من ذلك، يجب إبلاغ محامي يجيد التعامل باللغة الإنجليزية للنصح في حقوق ملاك العقارات الأجانب في دولة قطر.

Available investment opportunities in real estate: positive indicators of Real Estate Investment in Qatar



Translation - Tharwat Ibrahim:

Shows the real estate sector in Qatar all signs tremendous future growth; In an attempt to diversify the economy, the Qatari government changes by creating strong opportunities for foreign investment in the state, where powerful serve changes in the constitution to allow foreigners full ownership of the sector and create a strong competitor, and vital role in achieving real estate purposes Well.

Therefore, if you are looking for investment opportunities in Qatar or if you want to buy or rent real estate, we believe that the topics included in a Question and Answer represent certain evidence and useful for investors, developers and consumers alike.

Is the diversification of the economy, such as the shift towards tourism, stimulate and promote investment in real estate more?

-- In its quest to diversify its economy, the Qatari government spends more than 15 billion dollars for tourism promotion including the establishment of a new airport cost several billion dollars. In parallel, the private sector will invest about 50 billion dollars in building hotels and tourist resorts and some other recreational facilities as well as marketing and entertainment centres.

How geographical features distributional impact of the population (demographic) on real estate in Qatar?

-- Increase the number of population growth in the number of residents has resulted in a dramatic increase in demand for rental housing.

Are there any restrictions on rental housing?

-- No, all residents of Qatar are allowed to rent a place to live.

Does the foreign residents the right to own real estate in Qatar?

-- Previously were prohibited from resident foreigners owning property in Qatar. But with the growing real estate boom in Qatar because of rising economic growth, the government is satisfied that gradually provide exclusive ownership creates a strong and vital sector in real estate, which is working to increase diversity and strengthen the economy. Influential developmental projects such as Project Pearl Qatar played an important role in modifying the course of real estate law in Qatar. Now residents are entitled to full foreign ownership of real estate in certain evolutionary installations in the State.

Once the amendment of the law of real estate in Qatar?

-- In June 2004 issued by His Highness the Amir decree Law No. (17) of the country's interim constitution allows it full ownership of foreign residents, including specific projects such as ad hoc project to Pearl Qatar, Lake Creek and the western Gulf, provided that this law could be expanded to include other developmental projects. Because of this amendment, the state witnessed a significant increase in activities and tremendous real estate and entered the real estate sector in Qatar to receive high levels of direct investment from real estate investors who know that Qatar is the point in the next hot real estate in the Gulf region.

Is the citizens of the Gulf Cooperation Council states other Arab aliens?

-- No, the law determines that the country and citizens of the Gulf Cooperation Council of Arab Gulf others have the same rights to own any real estate and Astttmar areas in the State of Qatar.

Why say the amended law on non-Qataris to own real estate?

-- The right to non-residents take advantage of the country right Soak for a period of 99 years subject to renewal for real estate in designated areas of Real Estate Investment identified by the Qatari government, while the right of foreign residents also benefit from the usufruct for a period of 99 years, renewable for an apartment for one or more multi-storey buildings located In residential areas. And property rights and human utilization referred to above must be registered in the registration of real estate management of the Government of the State of Qatar.

What is usufruct?

-- Usufruct refers to the right to the enjoyment of real estate belonging to another person and used for the benefit of the person benefiting by the terms and conditions of real estate, the right of access is usually granted by the lease. Therefore, the right to use for a period of 99 years referred to in this Act may be construed as a lease for 99 years.

Why cover real estate law for the country?

-- "Real estate" means land, buildings and installations of their own.

What do you mean "housing unit"?

-- Housing unit was flat in a multi-storey residential building.

"What do you mean" investment zones "?

-- Areas of investment are the land allocated for the implementation of commercial activities, tourism, industrial, residential, educational and any other activities where the investment is permitted by the laws applicable in the State of Qatar.

What happens if the Qatari government decided to expropriate property by the beneficiary or if the owner wanted removed?

-- In the event of expropriation of property by the rider who holds the people of the right to make use of public interest, or remove assessed by the owner, the owner must compensate for the right to use the remaining period specified in the contract or the residual value of the usufruct.

What benefits specified by law in the usufruct?

-- Usufruct benefit from the housing unit with full facilities and public areas of the building. Those who buy full ownership in projects in Qatar Pearl and Lake Creek and the western Gulf developmental automatically granted residency rights with their families and remain valid until the housing unit is sold. As is the case with exclusive ownership, the right to resell the property owner or ownership to recommend to the heirs.

When it wants to buy foreign real estate, for example, in Pearl, why should it work?

-- Beyond the real estate schemes are sold through a number of clients and agents, but most are sold directly from developers. Who wish to resale prior to completion have also to the resale by the developer because they have the title deeds to the property until it is completed.

How can the procurement process for real estate outside the schemes in Qatar?

-- How the process is proceeding purchase of real estate outside the real estate schemes in Qatar are as follows: the investor chooses unit suited to its purpose of a group of villas or apartments and commercial real estate available, and adds any additions requested by him from a list provided by the developer, and provides a price to be Payment, and the contract is signed to buy insurance and pay and then pay the progress payments throughout the period of construction. Than usual to recover investor percentage of the final price of real estate property Eetmlk until everything is consistent with that.

I'm interested in buying real estate in Qatar: What are the first step?

-- Interested in buying real estate for sale in the State of Qatar, they must speak with customers or developers of real estate for any changes in real estate and purchased this procurement for foreigners in Qatar. More than that, it must inform the lawyer handling fluent English-language advice on the rights of foreign property owners in the State of Qatar
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://qatar77.yoo7.com
 
الفرص الاستثمارية المتاحة في العقارات: مؤشرات إيجابية للاستثمار العقاري في قطرAvailable investment opportunities in real estate: positive indicators of Real Estate Investment in Qatar
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» City Lucille: large investments are not confined to the energy sector only

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
Qatar77 :: الأستثمار Investment-
انتقل الى: